zaterdag 3 december 2011

Ik vind het raar..


bron: google
Dit weekend staat denk ik toch wel in het teken van Sinterklaas. Volgens mij vieren veel gezinnen of vandaag of morgen dit feest. Op maandag is het pas echt vijf december,maar op een doordeweekse dag is het nou eenmaal niet zo gemakkelijk te vieren.
In alle winkels zie je dat Sinterklaas in het land is. Pepernoten, chocoladeletters, taai taai, marsepein noem maar op. Niet alleen eten, nee, ook in vele etalages is wel een zwarte piet of sinterklaas te vinden.

Aan de andere kant zie je ook al heel veel kerst attributen. Lichtjes, ballen, kerstkaarten en ook hier kan je nog wel even doorgaan. Er wordt al druk gepraat over wat er gegeten moet worden op de kerstdagen, waar ik trouwens niets mee heb daar gaat het toch niet om!
In alle andere landen kijkt iedereen al uit naar kerst en heeft zijn wishlist al klaarliggen terwijl wij hier in dit landje nog volop bezig zijn met een feest wat daar helemaal niet bekend is.
De twee feesten lopen gewoon in elkaar over en ik vind het ook echt niet gek dat in deze maand er heel veel mensen depressief of geprikkeld zijn. Heb je net je sinterklaascadeaus gescoord moet perse de kerstboom al weer opgetuigd worden. Net een leuk sinterklaas cadeau gevonden voor je schoonmoeder komt Kerstmis daar meteen achteraan. Het wordt allemaal een duur geintje.
Ik vind deze feesten echt heel leuk hoor,maar waarom maken we er toch zo'n gedoe van? Als we nou eens lekker rustig aan doen, zonder verplichtingen dan wordt deze maand toch veel leuker. Je hoeft heus niet alles te doen wat volgens de bevolking normaal is. Genieten van deze feesten doe je toch op je eigen manier?

In ons gezin vieren we dit jaar sinterklaas samen met mijn oma. We hebben afgesproken dat je voor iedereen één of meer cadeautjes zoekt, als het maar niet meer dan vijf euro kost. Je doet je best op een leuk gedichtje en dat plak je erbij. Zo moet je echt opzoek gaan naar iets leuks voor iemand en moet je echt nadenken over je aankopen. Morgen komt oma dus gezellig langs en gaan we het vieren. Het gaat niet om de cadeaus maar om de gezelligheid. De cadeaus zijn leuk, dat kan ik niet ontkennen, maar samen zijn staat voorop.

Hoe we kerst vieren? Dat weten we nog niet, eigenlijk nog niet over gehad. Ik ben gelovig en zal dus waarschijnlijk wel naar de kerk gaan. Ik denk dat mede doordat ik gelovig ben het bij ons sowieso minder draait om cadeaus. Met Kerstmis hebben we eigenlijk nooit aan cadeaus gedaan. Een vijf-gangen diner hoef ik ook niet te verwachten en dat hoeft voor mij ook echt niet! Ik vind het echt prima als anderen mensen dat wel zo vieren dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.


Bron: weheartit.com

Vinden jullie het niet raar dat alle andere landen al zo bezig zijn met Kerstmis, en Nederland eigenlijk ook, terwijl  Sinterklaas nog volop bezig is? Ik ben benieuwd naar jullie mening

En om nog even duidelijk te zijn, ik vind de feestdagen echt heel gezellig al lijkt dat misschien niet zo, en ben ook benieuwd hoe jij het viert en of je het viert

1 opmerking:

  1. Bedankt voor je reactie! Ik ga je trouwens volgen want ik vind je blog erg leuk haha. Ik ging vandaag naar de supermarkt en werkelijk alle sinterklaas spullen werden al uit de schappen gehaald en overal lagen kerstkransjes, kerstplantjes en andere kerstspullen. Opzich vind ik die spulletjes wel erg leuk en gezellig maar de timing kan wel iets anders. Daarover ben ik het helemaal met je eens!

    BeantwoordenVerwijderen