dinsdag 6 december 2011

Glee: loveit


Oh yeah!
Vanavond om half negen op rtl5 is het eindelijk zover: een nieuw seizoen van Glee.
Voor de, naar mijn mening, mensen die een lange tijd onder een steen hebben geleefd en niet weten wat Glee is, dit zegt Wikipedia.
Glee is een Amerikaanse, komische en muzikale televisieserie uit 2009 van Fox. Het verhaal draait om een groep jongeren die, onder leiding van hun leerkracht, een koor beginnen op hun school. Dit is de fictieve William McKinley High School in Lima (Ohio). Centraal staan de gebreken van elk van hen en hoe ze moeten opboksen tegen de vooroordelen van hun medestudenten en enkele leerkrachten.
Voor meer informatie Wikipedia staat er vol mee!

Ik vind Glee echt een heel leuk programma. Ik hou heel veel van dans,muziek en acteren en bij Glee komen deze drie dingen voor!
Wat ik ook zo leuk vind is dat het hele verhaal afspeelt op een middelbare school, en je jezelf goed in de problemen kan herkennen of verplaatsen.
Het programma is niet alleen voor vermaak, maar er wordt ook echt een boodschap verteld.
Pesten is gewoon niet cool of iets goed om te doen.
De hoofdrolspelers zijn allemaal verschillend, maar door te zingen en dansen komen ze met elkaar in contact en bouwen ze een sterke vriendschap op.
Nog een pluspunt, ik hou maar niet op, er worden hele up-to-date-liedjes gezongen.
Ze maken het liedje echt eigen en de covers van Glee vind ik soms leuker dan het orgineel.
Ik moet mezelf dan ook inhouden om niet mee te zingen, want anders hoor ik niet hoe ze het liedje coveren.

Kijk je Glee?, en zit je straks ook voor de buis? Enjoy!
xo,Maaike

1 opmerking: