dinsdag 16 augustus 2011

Nail art die je thuis kunt toepassen.

Iedereen heeft vast wel eens gehoord van nail art. Letterlijk vertaalt nagel kunst.
Er zijn verschillende manier om je nagels er heel speciaal en leuk uit te laten zien.
Ik heb gezocht naar de verschillende manieren die je ook thuis kan toepassen.
Ik heb vier manieren gevonden.

Manier 1
Nail art met kant-en-klare tips.
Bij deze manier moet je eigenlijk denken aan kunstnagels. De kunstnagel word op je eigen nagel geplakt. Deze manier is niet heel persoonlijk omdat je eigenlijk alleen je nagels vijlt tot de gewenste lengte en eventueel nog een kleurtje geeft. Wel zijn er nu steeds meer verschillende kunstnagels met printjes. Je kan zelf kunstnagels kopen bij verschillende winkels. Bij de Action heb je al 12 kunstnagels en nagellijm voor 52 cent.
Bij de Kruidvat kan je van verschillende merken kunstnagels kopen. Deze kunstnagels zijn al een stuk duurder en het bedrag kan hoog oplopen. Ook kun je er voor kiezen om je kunstnagels aan te laten brengen door een nagelstyliste.
Action kunstnagels


Manier 2
Nail art stamping.
Deze manier is nog niet zo lang op de markt. Ik heb het nog nooit zelf gebruikt,maar de resultaten die ik heb gezien zijn erg leuk. Bij nail art stamping wordt er gebruik gemaakt van een patroon. Dit patroon kan je zelf uit kiezen. Op dit patroon wordt nagellak aangebracht. Je hebt ook speciale nagellak die bij de patronen geleverd wordt,deze zijn vaak wat dikker.
Het patroon wordt daarna aangebracht op de nagel met een stempel. Bij de kruidvat is er een “stempel setje” te koop. Je kan een pakketje kopen met 1 imageplate, scraper, en een stamper voor maar 2.50. Met de scraper kan je overtollig nagellak verwijderen van de imageplate.
Hier een review van de Essence Nail art stamping.

Manier 3 
Nail art met beschildering
Van deze nail art zijn echt duizenden how to-filmpjes te vinden op Youtube.
Bij deze nailart beschilder je met een dun kwastje of sate prikker nagellak op een basic nagellak op een kleur nagellak. Je hebt dus ook speciale nagellak met een dun kwastje om het nog makkelijker te maken om mooie figuurtjes op je nagel te krijgen. De beste tip hiermee is oefening baart kunst. Ik heb deze manier voor het eerst gezien bij mijn vriendin die van alles op mijn nagel kan maken en nu na een tijdje kom ik zelf ook al best ver met verschillende figuurtjes.

Manier 4
Nail art doormiddel van foil.
Deze nail art is voor mij nieuw. Het is gemakkelijk en snel aan te brengen.
Je start met een base coat waar je vervolgens met een pincet kleine stukjes folie op plakt. Het is handig om daarna nog een laag base coat op te brengen.
Een ander soort nail art wat hier wel op lijkt is nail art stickers.
Deze zitten ook in het assortiment van Essence. Je koopt de stickers met een leuk design die je daarna op je nagels plakt. Waarschijnlijk zijn de stickers te lang voor je nagels dus moet je de stickers zo afvijlen dat ze mooi aansluiten bij de lengte van je nagels.
nail stickers van Essence


Zo dit was weer een hele lap tekst maar ik hoop dat jullie er iets van geleerd hebben.
Heb je ervaringen met een van de nail arts dan lees ik die graag!
xo,Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten