dinsdag 5 juli 2011

Not Burn Baby Burn,but Ice Ice Baby,!

een berichtje over ijs-weetjes.
Het zijn er niet veel,maar wel leuk om te weten!
De weetjes komen uit het Cosmogirl beachbook waar ik al eens over verteld heb.
1. IJs is 3000 jaar geleden door Chinezen uitgevonden. Ze mengden sneeuw met fruit en honing en smikkelde dat op...
2.Ik weet niet of jij hier bij hoort,maar 1 op de vijf mensen deelt zijn ijsje met zijn hond of kat
3. Het meeste ijs word in de VS gegeten. Zo'n 24(!) liter per persoon, in Europa is het gemiddelde 6 liter per persoon.
4.Elk jaar worden wereldwijd zo veel Magnums verkocht dat we 3,5 keer de wereld rond kunnen leggen. 5. gemiddeld moet je 50 keer likken om je ijsje op te eten.

Een paar weetjes over ijs,ik vraag me af wat jullie lievelings ijs is.
xxx,,Maaike

1 opmerking:

  1. Leuke weetjes, vooral de laatst. Ik hou van softijs en vooral van Pistache. Leuke blog trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen