woensdag 10 augustus 2011

My view on drugs and alcohol.

Eerst maar over drugs.
Drugs,ik gebruik het niet. Ik vind dat drugs zoveel kapot kan maken,net zo als alcohol trouwens. Ten eerste vind ik het best vervelend dat de meeste buitenlanders meteen denken dat je drugs hebt als je vertelt dat je Nederlander bent,kom op! Ik heb op school voorlichting gehad over drugs en daar heb ik ook verschillende verhalen gehoord over mensen die verslaafd zijn geraakt aan drugs. Wat ik vooral heel erg vind is dat het zoveel kapot kan maken. In het begin lijkt het nog leuk,nou leuk ze zeggen dat je je erg fijn gaat voelen. Maar alles wat er bij komt kijken is echt verschrikelijk. Ik snap ook niet goed waarom mensen er aan beginnen als je weet dat het zoveel problemen met zich mee brengt. Ieder verhaal dat ik heb gehoord van mensen is anders terwijl het allemaal over hetzelfde gaat: Drugs dat vind ik zo appart.

Alcohol.
Alcohol kan naar mijn idee nog een leuke kant hebben. Gezellig met vrienden een drankje doen. Dan kan ik best begrijpen dat je een alcoholisch drankje drink. Net wat anders,misschien wat feestelijker. Ik drink nog geen alcohol. Ik ben nog geen zestien,maar heb al wel wat geproefd. Tot nu toe vind ik eigenlijk haast niks lekker en dan ga ik het ook niet drinken. Dat denk ik misschien nu. Hoe ik daar later over denk weet ik natuurlijk niet,maar wat ik wel vind is als je iets drinkt dat net zo smaakt als normaal frisdrank waarom drink je dat dan niet. Ik ga heus wel is iets drinken dat net zo smaakt als frisdrank,vast wel! Dat zal ik heus niet ontkennen. Sommige drankjes vind ik er ook gewoon lekker uitzien. Sommige plaatjes vind ik er ook mooi uitzien,maar let op dat je er niet teveel van drinkt! Ik vind alcohol ook gevaarlijk. Iedereen weet dat alcohol zoveel kapot kan maken,zoveel problemen kan meebrengen. Bij alcohol is het ook nog lastiger om te weten of iemand echt een probleem heeft. Ik wil gewoon zeggen dat jullie allemaal goed moeten opletten,geniet van alcohol als dat mag,maar laat het niet andere dingen kapot maken.

Ik hoop dat jullie het interessant vonden om te lezen. Ik heb een aantal keer flink moeten denken hoe ik het goed kon verwoorden,maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen :),
xo,Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten